Printfriendly

torsdag den 27. juli 2017

Hej haj ! Klar, parat til skolestart!




Et haj-penalhus er et 'must' for skolestarten, - det mente i hvert fald Julius, som starter i 0. kl. efter ferien, og det kunne jeg jo kun være enig i.
Jeg tog udfordringen op, velvidende at det med isætning af lynlås, ikke er noget, jeg har gjort før, men hvor svært kunne det lige være !?.



Selve hæklingen af hajen tog ikke specielt lang tid, men det skulle vise sig, at det med lynlåsen ikke lod sig gøre, hverken 1., 2. el. 3. gang, men først 4. gang blev jeg tilfreds nok med resultatet. Selvom det selvfølgelig er træls at pille, pille op og så pille op igen, så er det alligevel en meget lærerig proces, og man skal ikke bare give op, fordi tingene yder lidt modstand. Jeg havde sat mig for, at det ville jeg bare lære, og da jeg selv havde gået med tanken om at lave noget med montering af lynlås, så var dette jo en kærkommen mulighed til bare at komme igang.


Her er en metode til at lave en fin skråskrift fremfor at brodere navnet på.

Hækl en lang lm-kæde, og sy lm-kæden fast med små sting samtidig med at den formes til bogstaver. Jeg har syet på begge sider af lm-kæden, for at få det så fladt som muligt.

Jeg lod være med at lukke lm-kæden helt af før jeg var færdig med bogstaverne, for så var det nemt lige at trevle de lm op, som var tilbage.
Ri gerne en tråd igennem arbejdet, så der lissom bliver en linie 'at skrive på'.

Og færdigt blev det! - men ikke nok med det, for herefter kastede jeg mig ud i et endnu større projekt, der indebærer flere lynlåse, og som har været mit gennemgående projekt her i ferien.

Helt præcis, hvad dette er, - ja, det afslører jeg først lidt senere ;-)

Opskriften her er fra Moogly, og gratis, men dog på engelsk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar