Printfriendly

mandag den 4. januar 2016

Endelig! Katteopskriften kom i hus .... og færdigt arbejde!


For godt en måneds tid siden var jeg ved at gå ud af mit gode skind, fordi jeg havde lovet en bekendt at lave en kat, der kunne minde hende om hendes gamle kat Frede, og jeg prøvede den ene opskrift efter den anden, men intet ville lykkes.

Tilfældigt falder jeg over denne og tænker - det kunne såmænd godt være en Frede, da hun netop havde fortalt om hans store øjne.

Det er første gang, at jeg har lavet øjne af filt og helt ærligt, så er det altså lidt svært at få helt pænt og lige, når man skal klippe det. Og måske er de også placeret en anelse for langt fra hinanden, men jeg vil stadig sige det er i småtingsafdelingen, så alt i alt et tilfredsstillende resultat. Ja, jeg synes jo faktisk, han blev ret charmerende på sin helt egen måde, og opskriften er dejlig nem og endda gratis.

Opskriften findes på Ravelry
Katten hedder iøvrigt Jiji og er en kendt figur, - og der ligger også flere forskellige opskrifter på samme figur, hvis du søger via navnet.

PS - butterfly'en var et impulsivt indslag og er derfor ikke en del af opskriften, ligesom jeg har brugt dobbelt garn. Katten måler derfor ca. 23 cm fra bund til ørespids.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar