Printfriendly

søndag den 16. august 2015

Mr. Boxy Fox



Fik lige en ustyrlig lyst til at prøve denne lille ræv, som har ligget på TODO-listen siden sidste efterår/vinter.



For at få lidt tyngde i figuren, lavede jeg en lille pose af en nylonstrømpe med små blomster sten i, som jeg lagde i bunden, inden figuren blev stoppet med fiberfyld.
Det gør, at den trods alt sidder lidt mere stabilt.




Men jeg vil gerne dele et lille TIP vedr. øjne. 
Jeg havde nemlig kun små sikkerhedsøjne på lager, men syntes de blev lige små nok til figuren. Derfor hæklede jeg 2 cirkler (8 fm i en MR) til at sætte bagved, og som derved får øjnene til at fremstå større.
Næsen er iøvrigt også et sikkerheds-øje, som jeg har (forsøgt) at brodere omkring. Det skulle have været en trekant, men blev ikke helt så tydeligt, som jeg havde tænkt det.

Men alt i alt er jeg tilfreds, og synes alligevel at han blev ret sød :-)

Opskriften kan du finde lige HER - (engelsk)

*    *    *

Ræven Boxy Fox var åbenbart en rigtig storcharmør og blev hurtigt adopteret til en lille dreng. Dog syntes jeg ikke selv, at han var det mest optimale valg som krammebamse, så jeg gik igang med Boxy Fox, ver. 2.


 Denne gang fik han hæklede øjne i stedet for 'sikkerhedsøjne', da jeg kun har dem med plasticlåse - og hellere 'safe than sorry'. Samtidig lavede jeg den med ophæng, så den både kan bruges på barnevognen, men også nemt kan løsnes og bruges som krammebamse alene.


Der er også rasleboks i, og han kan pive, når man trykker ham på maven.

Jeg håber, at han bliver knus-elsket af sin nye ven :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar