Printfriendly

søndag den 12. juni 2016

Hæklet rygsæk med 'Flora' flodhest

Se lige her, hvad jeg faldt over ! - det er noget at det sødeste, jeg længe har set. 
En lille rygsæk til prinsessen med flodhest, som jeg har døbt 'Flora'.



Opskriften er købt på Etsy HER !
Udover flodhesten er der endnu 3 modeller af vælge imellem, en dino, en gris og en giraf, så jeg er nok ikke færdig med at lave rygsække endnu.

Opskriften er på engelsk (US), men forholdsvis nem at gå til, da den indeholder mange billeder.
Det kræver dog, at du har styr på farveskift - og at din 'tælle-hjerne' kan køre på højtryk, da der er rigtig meget tælleri i mønsteret.
Desuden har jeg brugt dobbelttråd i begge farver, og det gav den lige et par cm mere i både længde og højde. Jeg ville gerne gøre den lidt mere robust, men det er jo helt op til én selv. 



Den er perfekt til børnehave-/skolestart og har plads til både madkasse og drikkedunk, - og så er den nem at spotte i mængden :-)


7 kommentarer:

  1. Hvor stor er din i bredde og længde? Er nervøs for om den bliver for lille🤔

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pernille,
      Der må jeg desværre blive dig et svar skyldig, da jeg ikke længere har tasken - og jeg har ikke skrevet nogen mål ned. Så vidt jeg lige husker, så blev den heller ikke voldsom stor. Jeg kan se, at jeg har skrevet 'børnehave/skolestart' i teksten, så mon ikke det vil svare til 2-6/7 år. Men det vil jo også afhænge af, hvilket garn, du bruger. Jeg har brugt dobbelttråd (dvs. 2 tråde bomuld ad gangen), da opskriften anbefaler nål 3½, så jeg var også bange for, at den blev for lille, hvis jeg kun skulle lave den med en enkelttråd bomuld 8/4. Håber du kan bruge det til noget :-)
      Mange hilsner
      Charlotte

      Slet
  2. Kan man få opskriften på dansk ?

    SvarSlet
  3. Hej Helle,
    Jeg kunne ikke lige huske det, men når jeg går ind og kigger på Etsy nu, så skriver hun, at opskriften også findes på dansk :-)
    Mvh.
    Charlotte

    SvarSlet
  4. Hej Charlotte
    Jeg ved godt det er nogle år siden at der er skrevet på siden her, men jeg er faldet over denne rygsæk som jeg gerne vil hækle til mit barnebarn 👶.
    Ved du om man kan købe opskriften på dansk, for synes ikke jeg kan finde ud af om man kan på Etsy
    På forhånd tak for hjælpen
    Mvh Kis Andersen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kis,
      Min side har ligget i dvale længe, og derfor ser jeg først din kommentar nu, men det skal nu ikke afholde mig fra lige at undersøge sagen.
      Efter hvad jeg kan læse, så kan du købe opskriften på dansk, og jeg tænker at du først vælger, hvilken version du ønsker, når du starter din bestilling.
      Du kan købe opskriften via Etsy her:
      https://www.etsy.com/nl/listing/400791483/crochet-pattern-for-hippo-backpack-cute?ref=hp_rv-1

      Vh.
      Charlotte

      Slet