Printfriendly

tirsdag den 1. marts 2016

Påsken er skudt igang.......

Der har været nogen stilhed her på bloggen, men det er ikke fordi, at jeg har ligget på den lade side, snarere tværtimod.

Påsken står jo for døren, og jeg har søgt nettet tyndt for inspiration. 

Her fandt jeg nogle søde æggevarmere, som jeg fik tilpasset mine egne ønsker, og lavede både en pastel- og en 'dannebrogs'-version.
Æggevarmerne er egentlig 2-lags og lidt store i størrelsen, så jeg nøjedes med at hækle ydersiden og lavede en bund, så jeg kunne få fyld indeni. 
Dertil lavede jeg nogle nemme, lange ben og små blomsterbroderier som pynt.


Jeg er tilfreds med resultatet, og synes de blev både sjove og dekorative :-)








2 kommentarer:

  1. Nøj hvor er de flotte. Har lige lavet cirkelhønsene fra dig, simpelthen genialt tænkt og vildt flotte. Vil du ikk ligge din egen opskrift ud på dine nye høns, jeg er ikk så god til engelsk men ville elske at lave dem ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte, og tusind tak for din kommentar. Nu er det sådan, at man ikke bare uden videre må lave oversættelser, men helt tilfældigt så jeg her forleden, at netop opskriften på disse høns allerede er oversat til dansk, så her kommer linket til, hvor du kan finde den :-)
      http://www.topping.dk/blog/emner/gratis-haekleopskrifter/hojtider/paske/

      Hvis du ønsker vejledning til benene, så kig her - den eneste forskel er, at jeg her har brugt halvstangmasker op ad benet i stedet for kædemasker, så de bliver lidt bredere.
      http://myupperpenthouse.blogspot.dk/p/diy-basis-hale-eller-hnsefdder.html

      Rigtig go' fornøjelse :-)
      Charlotte

      Slet