Printfriendly

tirsdag den 5. april 2016

Den populære abe.......



Ja, den er snart mere populær end nogensinde, i hvert fald når vi snakker om den hæklede udgave.

Indtil nu har jeg faktisk kun lavet den helt klassiske, men der kommer til stadighed flere og flere modificerede figurer til - alt lige fra Robin Hood, ballerinaer, postmand og hele kobber- sølv og guldbrudepar.

Studenterhuen har både emblem, sølvknapper og strop over skyggen - sidstnævnte kan godt
være lidt svært at få øje på her på billedet.

Jeg ved ikke helt, hvor min personlige mening er i det her - lad os bare sige det på denne måde, det er ikke en trend, jeg har haft lyst til at forfølge i stor stil.

Men så sker der jo det, at der pludselig er nogen, der brændende ønsker sig sådan én, og hvad gør man så ??......jo, man går selvfølgelig bare igang. Så nu har jeg lavet både en studenter-og en sygeplejerske-udgave.

Selvfølgelig skulle der også være et eksamensbevis, hvor jeg har trykt 'lorem ipsum' tekst på
den ene side (google det) og en medalje nederst på den anden side, og så ellers bare rullet papiret sammen..

Studenter-udgaven er helt sikkert den med flest detaljer, og har også været den sjoveste at lave, men du får selvfølgelig også lige et par billeder af sygeplejersken :-)




5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hej Nicoline,
      Jeg har ikke lige en opskrift på netop disse, men de er lavet udfra basisopskriften, som du finder her: http://kreaposen.blogspot.dk/2014/03/hklet-kay-bojesen-abe.html.

      Mvh.
      Charlotte

      Slet
  2. Har du nogen liggende til salg?

    SvarSlet
  3. Hej Trine,

    Det er ikke tilladt at sælge de hæklede aber iht. ophavsretsloven.

    Vh.
    Charlotte

    SvarSlet
  4. Hej Trine,

    Det er ikke tilladt at sælge de hæklede aber iht. ophavsretsloven.

    Vh.
    Charlotte

    SvarSlet