Printfriendly

fredag den 19. september 2014

Sprøde snefnug




Der findes et utal af gratis-opskrifter overalt på nettet, og det er et hurtigt projekt, da de ofte kun består af 3-5 omgange.


Der kommer så lidt arbejde bagefter, for det er nødvendigt at stive og spænde dem ud, og jo mere nøjagtig man er, jo flottere bliver de.

Links til de viste på billedet finder du her - bare tryk på bogstavet.

A Denne har jeg justeret en hel del, så den ligner ikke modellen fra opskriften ret meget. 

B Superflot og det er den, der i mit hoved, allermest ligner en iskrystal. Den er fra en spansk blog, men bladrer du lidt ned på siden, kommer opskriften på engelsk. 

C Lille, men rigtig sød og tæt i modellen.

Jeg er slet ikke færdig med at lave snefnug, så der vil helt sikkert komme flere henad vejen.


4 kommentarer:

  1. B'eren ku være vildt flot at have hængende som en uro - måske i hvid og sølv, for at give lidt spil?
    C'eren er bare nuttet!

    Undlader at kommentere at opskriften er på spansk - men tak for dem alligevel! ;-) Ku' godt finde på at kaste mig ud i dem - de er vist rimeligt nemme at gå til, trods alt! :-D

    SvarSlet
  2. Helle - som jeg skrev, så er bloggen ganske rigtigt spansk, men bare scroll lidt ned på siden, så finder du den på engelsk :-) Jeg er ret vild med netop den krystal, og så har jeg set andre, der smører lidt decoupage lim på og strør dem med lidt glimmer, det vil også give dem lidt ekstra bling-bling effekt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hm.. den sætning har jeg vist misset ;-)

      Sjov ide med limen - alternativt kan man jo også hækle en tynd sølvtråd med! :)

      Slet
    2. Ja, det kunne sikkert også være fint - måske skulle jeg prøve det på den næste. Jeg har noget bomuldsgarn m. sølvtråd i - ja, faktisk har jeg det i flere forskellige farver, så selvom jeg synes krystallerne er så fine i hvide, så er der jo ingen, der siger, at det SKAL være hvidt hele tiden :-)

      Slet