Printfriendly

torsdag den 19. maj 2016

Hæklet 'Nana' figur





Tjaa, idéen med at hækle baby/børnetøj holdt ikke længere end til en enkelt cardigan (indtil videre i hvert fald), for pludselig dukkede en skabning op, som jeg bare var NØDT til at lave, og jeg synes, at 'hun' er helt fantastisk.



Den franske kunstner, billedhugger og feminist Niki de Saint Phalle står bag de originale 'Nana' figurer, og i 2012 lavede den tyske hækledesigner Elisabeth Wetsch, 'Nadelspiel' en hæklet udgave i anledning af 10 års-dagen for Niki de Saint Phalle's død. Og det var altså denne figur, som 'talte' så meget til mig, at jeg straks kastede mig ud i både opskrift og videoer - først på tysk, men heldigvis fandt jeg den også på en engelsk, det går trods alt lidt nemmere.




Så hvis du trænger til en lille udfordring, så skulle du måske også prøve ?! Jeg har fundet links frem til både opskrift og videoer (engelsk), og så er det bare derudaf med tungen lige i munden.
Vælg farver efter ønske, brug gerne nogle af dine mange garnrester, så du får en helt unik skulptur, der vil pynte hvorend du sætter den.

Læg også mærke til de små detaljer
med hjerter på brysterne. Det ene i rødt -


- det andet i blåt






Ingen kommentarer:

Send en kommentar